luni, 9 iunie 2008

Sighisoara (câh!)


ori de cate ori ma gandesc la Sighisoara, imi amintesc de adolescenta, cand toata lumea mergea la festivalul medieval. pe atunci nu erai cool daca nu ai calcat macar odata in cetate.

acum sighisoara are alta insemnatate. s-a transformat dintr-un "must seen" in ceva mai profund: obiectiv unesco, punct de mare insemnatate pe harta turistica a romaniei, cetate care parca poarta inca greutatea pasilor lui Vlad Dracul.....

sighisoara este un simbol al misterului si al trecutului, motiv pentru care cand drumurile m-au dus in vecinatatea ei, nu am putut trece cu inima usoara, pe langa....

ceea ce am vazut insa........a fost o trauma pentru ochi

Sighisoara are fatade frumos reastaurate in zonele principale, iar fierul forjat e omniprezent ca si florile de la ferestre, de altfel. grilajele si arhitectura preponderent gotica, sunt, insa singurele vestigii medievale, pentru ca cetatea nu este altceva decat un balci al kitch-ului. peste tot....tarabe pe care se lafaie in voie gentute cu Barbie, sombrero-uri sau culmea horror-ului palarii de cow-boy spoite cu auriu sau argintiu.

a trebuit sa trecem cu brio de magazinele de souvenir-uri, pline ochi cu "vlazi tepesi " decapitati ca sa ajungem la cele 2 terase obosite unde ne-am odihnit oasele la fel de obosite. noroc ca nu am vrut inghetata, pentru ca oferta "generoasa" suna asa: fructe de padure, vanilie, ciocolata, adica aromele clasice, dar si ceva rom cu stafide.

pentru ca eram beata deja de souvenir-urile din jur si pentru ca nu mai stiam exact daca ma aflu in mexic, intr-un magazin de jucarii , in texas, in romania sau intr-o cetate, am baut doar apa, minerala......3 lei......

exista totusi ceva acolo care nu te lasa sa uiti ca e un sit medieval: drumurile.

piatra cubica a disparut in neant, piatra de rau de pe margine la fel, asa ca elegantul obiectiv UNESCO se lauda cu ulite ca in evul mediu, pline de balti, punctate pe ici pe colo cu noroaie, unde spui bodaproste daca nu-ti rupi gatul.

.....asa ca...data viitoare o sa merg la Sighisoara cu echipament de munte, nu cu tocuri.......asta daca va exista "o data viitoare".....


Un comentariu:

Radu spunea...

foarte tare.

Oare cum ti-ar sta cu tocuri si palarie argintie... dar undeva pe niste asfalt sau pardoseala de granit, nu intre balti (ca nu s-ar vedea tocurile :P )

Mi-am notat sa nu merg la Sighisoara decat daca nu ploua si e uscat si soare. :D