vineri, 10 aprilie 2009

cum am slabit muuulte kilograme

vara lui 2008



eu in vara lui 2o05


m-am gandit sa fiu superficiala. macar acum. pentru ca imi place sa cred ca nu sunt. dar ar fi frumos sa le impartasesc si celor care ma citesc secretul meu.

toata viata am fost un om slab si ma minunez si astazi de genunchii pe care ii aveam in copilarie. cu toate acestea, prin 2004 m-am ingrasat brusc, la 65 de kg, pe care le-am pastrat cu "egoism" si "mandrie", 2 ani. pana in momentul in care nu am mai putut trai cu mine si am hotarat sa instrainez kilogramele care ma deranjau.

si am slabit frumos, de la 65 de kg, la 48, in cateva luni, fara sa ma traumatizez, fara sa tin regim drastic, fara sa ma infometez, dar cel mai important, fara sa ma ingras, scapand si de celulita. pentru ca de trei ani, de cand am slabit, sunt la fel. si mananc si inghetata si ciocolata si clatite si tot ce ar putea ingrasa.

cu "regimul meu" o prietena a slabit 20 de kg si mama 10. deci functioneaza si e simplu.

orice om gras trebuie sa ajunga intr-un anumit punct, ca sa se hotarasca sa slabeasca: acolo unde nu se mai suporta, pentru ca mie la un moment dat, mi-era rusine sa ies pe strada. ma vedeam imensa si nu ma mai puteam privi in oglinda.
sa presupunem ca ai ajuns in punctul asta, asa ca urmeaza pasul doi. cel mai important. te hotarasti sa slabesti si odata cu decizia asta trebuie sa iti juri ca nu vei ceda tentatiilor. cuvantul cheie este masura, pentru ca desi exista interdictii, "regimul" reprezinta, de fapt, un mod de viata.

ce trebuie evitat:
regimul de slabit, nu este un regim ci este o dezobisnuire de obiceiurile care nu ne ajuta cu nimic.
asadar, trebuie evitate combinatiile de proteine cu carbohidrati.

cu proteine vin "echipate" alimentele de origine animala: carne, oua, lapte, branza, pe cand alimentele foarte bogate in carbohidrati sunt: pastele, cartofii, orezul, mazarea (care are si proteine), painea.

deci, daca vrei sa ii faci un bine organismului tau, care o sa inceapa sa ii dea drumul grasimii, nu le combina. eu imi faceam gratar, friptura, cu salata pregatita proaspat, pe post de garnitura.

ce mai trebuie evitat:
zaharul - care oricum este un cosmar pentru bietul organism, asa ca am renuntat la zaharul din cafea (si puneam cate doua lingurite cu varf inainte). nu spun ca mi-a fost usor. mi-a fost FOARTE greu, dar cum orice invat are si dezvat, cafeaua cu zahar imi face greata acum

dulciurile- nu trebuie sa fim genii ca sa ne dam seama ca dulciurile nu fac decat rau. ok nu fac doar rau, pentru ca sunt o importanta sursa de energie. eu le consumam in timp ce ma aflam in regimul de slabire, insa cu foarte mare masura. aveam grija sa-mi cumpar ciocolata f mica, pentru a nu fi tentata sa mananc o bucata de 100 de grame. sfatul meu este sa nu mananci ciocolata, decat in momentul in care simti ca nu mai poti, dupa ce ai incercat sa o inlocuiesti cu fructe si nu a mers nici cum.

continuarea aici si aici

PS AICI gasiti un blog dedicat in totalitate acestui subiect. Ah, si mai e ceva: daca totul din lumea asta va supara, puteti scapa de draci, AICI

6 comentarii:

Lucian spunea...

foarte interesant si adevarat, acelasi lucru l-am facut si eu acum 3 ani. se pare ca acum nu-mi mai prea reuseste :)

aalexandraa spunea...

eu am facut din asta un mod de viata si m-am obisnuit atat de bine asa, incat nu mai pot bea cafeaua cu zahar, nu mai pot manca maioneza, sau prea multe dulciuri, ca mi se face rau.

si daca mananc prea mult ma simt ca un balon aflat pe punctul de a exploda :)))))

petrasflorin spunea...

pst hei! gresesti la "nu combina proteine cu carbohidrati"... tocmai aia trebuie facut...

zici tu acolo "eu imi faceam gratarel cu legume" ei gratarelul are proteine si legumele au carbohidrati. doar ca sunt carbo simpli, dulciurile au carbo complecsi (adica glucide).

intr-un regim tocmai aia trebuie facut "proteine + grasime sau proteine + carbo dar niciodata grasime + carbo la aceasi masa.

de ce nu grasime + carbo ? pentru ca grasimea este atunci depusa automat, carbohidratii fiind sursa de energie preferata de organism (nu este nevoie de energie necesara pentru descompunerea ei ca in cazul grasimii) asa ca organismul o sa arda intotdeauna carbo si abia apoi grasimea.

proteinele nu au nicio legatura cu ingrasatul sau slabitul. este chiar recomandat ca o persoana sa consume 1g proteine/ kg corp sau 2-2,5gproteina / kg corp pentru cei ce fac body building, cu preponderenta barbati.

revizuieste-ti sfatul, documenteaza-te inainte.

nu zic ca n-ai slabit asa, ai dreptate, asa am slabit si eu, schimbandu-mi modul de viata, dar este practic... imposibil sa nu combini proteina + carbo (asta decat in cazul in care mananci carne goala) legumele, pastele fainoase, painea, cartofii toate au carbohidrati.

aalexandraa spunea...

salut florin,
poate ca nu m-am exprimat in termeni stiintifici, dar exact in acest fel am slabit. sfaturile sunt ok, pentru ca le-am probat pe pielea mea. in felul asta am slabit 10 kg in 3 luni, mancand din cand in cand ciocolata, in felul asta a slabit si mama, tot 10 kg, iar o prietena a reusit sa dea jos 20 de kg, fara a-si traumatiza organismul.
nu sunt adepta retetelor de slabit. nu cred in asa ceva si nici nu cred in alimente interzise. oricine e liber sa aleaga ceea ce i se potriveste, repsectand cateva reguli simple. combinatiile mele sunt facute dupa sfaturile cartilor de nutritie si acum, dupa mai bine de 3 ani de la slabire, mi-am pastrat kilogramele. e drept, mananc la fel, pentru ca asta e un mod de viata, meniurile mele fiind axate mai mult pe almimentatia mediteraneana.
am incadrat alimentele in cele doua grupe, ca sa nu derutez pe nimeni, ptr ca asa e simplu de tinut minte totul, fara sa te incurci, exact cum am facut si eu. nu mi-am propus sa scriu o carte de nutritionism aici si nici nu am pretentia de a ma considera nutritionist.sunt un om simplu, care a reusit sa faca ceea ce toata lumea spunea ca e imposibil.

iulia spunea...

Felicitari pentru ca ati reusit sa slabiti! Eu ma straduiesc sa mananc la ore fixe, de trei ori pe zi, ultima masa pe la 5, un iaurt natural. Evit dulciurile, painea alba, cartofii, orezul, prajelile, sucurile, apa minerala, fructele foarte dulci si mezelurile.
De fiecare data cand simt nevoia sa mananc ceva ''nepermis'' ma uit in oglinda sau la poze cu femei plinute si ma opresc.
Mult succes in continuare!

Ileana spunea...

Buna, Alexandra. Felicitari pentru reusita ta! si eu am folosit un regim simlar si, intr-adevar, functioneaza. Spre deosebire de tine eu aveam 98 de kg. Eu am reusit sa nu dau iama in ciocolata si dulciuri deloc. De aceea am slabit 10 kg in primele doua luni. Dimineata luam o cafea neindulcita, la pranz carne de pui la gratar cu o salata, seara carne de vita sau peste la gratar cu o salata. Puneam peste salata zeama de lamaie si un strop de ulei de masline. Nu exista notiunea de "intre mese". Beam cam doi litri de apa pe zi. Exclus bauturi dulci si carbogazoase. Dupa ce am dat jos 10 kg eu am schimbat putin regimul, pentru ca nu mai dadea rezultate. Luam la micul cafeaua neindulcita, la pranz cereale cu lapte, seara friptura de vita la gratar cu salata. Am mai dat jos inca 10 kg. Iar am schimbat regimul. Am mancat la pranz carne de pui la gratar cu salata si la cina fructe. Si tot asa am alternat regimurile, pana cand am ajuns la 58 de kilograme. Nu am facut sport, dar mergeam de doua ori pe saptamana la masaj de tonifiere. Merg si acum, doar o data pe saptamana pentru intretinere. Tuturor care vor sa slabeasca le urez succes si le spun ca este posibil cu multa vointa. Eu sunt un alt om. Mi s-a schimbat fizionomia. Din colosul acela de aproape 100 de kg, am devenit o fata supla, fina, cu trasaturi frumoase. Macar pentru atat si merita efortul!