marți, 28 aprilie 2009

aventura exotica


trebuie sa recunoastem ca Mamica Natura a fost foarte imaginativa cand a venit vorba de a "da forma". ne-a facut pe noi cu doi ochi, care mai stau si unul langa altul. nu vedem nici in spate, nici in lateral, nicicum, mai ales daca avem gatul intepenit de la curent. (desi toti ne credem frumosii, frumosilor si perfectii, perfectilor). ma rog...

i-a echipat pe pestii din adancuri cu lumini si a inventat niste fructe si legume tare ciudate. (la astea vroiam sa ajung!). daca inainte stramosii nostri culegeau ce apucau. ghinda, nuci, fragi, mure, mere, pere, femei (ups, ma indepartez de subiect:D), azi gasim totul la supermarket. mai nou hypermarket, ca sa simtim si noi ca stam la o coada hotarata.

acolo, insa, pe langa chestiile clasice, mai dam si de ciudateniile, ciudateniilor. fructe de n-a vazut neam de neamul nostru. si imi amintesc, cu rusine, de prima mea experienta cu un avocado. habar n-aveam, dupa ce i-am curatat coaja, ca la cartof, ce sa fac cu el. cum sa-l mananc? m-am ocosit sa-l iau, sa vad si eu ce e aia leguma exotica si acum ma uit la el, ca la urs.

fratele meu...

vazusem eu, pe undeva, ca are un sambure si am taiat, cu chiu cu vai leguma, fructul, ce-o fi, pana am dat de el. si era asa de mare si de rotund, ca m-a bagat si mai tare, in ceata.

oare ce se mananca, de fapt? chestia asta galben-verzuie, care e miezul, sau trebuie sa sparg bila aia pe care am gasit-o inauntru si care poate ascunde cine stie ce minunatie? si pentru ca imi place sa risc, am mancat, circumspecta, fara placere, miezul ala, galben-verzui, cu strangere de inima, din teama de a nu ma otravi, si am aruncat bila aia. samburele.

si se pare ca nu am gresit, pentru ca nu numai ca n-am murit din cauza avocado-ului, dar am si invatat, intre timp ce sa fac cu el.
ce mai pot spune, in rest? ca abia astept o noua experienta de genul asta, cu te miri ce lighioana, ca sa pot spune ca am avut o...

aventura exotica.


2 comentarii:

Radu spunea...

Eu cand am luat avocado l-am taiat cubulete si l-am amestecat in inghetata. L-am considerat un soi de pepene galben aproximativ, dupa consistenta. Evident ca am constatat rapid ca e mai degraba un soi de nuca, mai ales dupa gust :P Pot spune ca a fost un experiment nereusit.

Miju spunea...

prima mea intalnire cu avocado... era adus din anglia si drumul l-a facut sa fie copt bine, deci isi depasise nuanta aia verzulie, dadea intr-un gri(am sunat expertii, care mi-au confirma ca in starea asta e mancabil). gustat natur, prima impresie a fost ca am muscat dintr-un sapun de casa. am sunat la urgenta, s-au prezentat expertii si au frecat miezul de avocado cu ulei si usturoi, pus pe paine prajita a fost un starter .... aproape bun :)

exotica poate fi si o intalnire :me/visator: