miercuri, 8 aprilie 2009

fiecare cu ale lui


azi am fost aproape de tigani... atat de aproape incat i-am putut atinge si ma intreb de ce m-am ferit de ei pana acum. pentru ca toate limitele au fost impuse de mine. ei erau cu ale lor, eu cu ale mele...

ce credeam despre ei? hahaha multe, pot spune.

ca sunt salbatici, ca sunt spirite libere, ca au un "ce" fascinant, menit sa ma infricoseze intrucatva, ca pot sa ma lase in fundul gol, intr-o fractiune de secunda, "sparlindu-mi" tot, si mult prea multe altele...

azi insa...parca ceva s-a schimbat, desi totul a ramas la fel. azi, am vorbit cu tiganii. si culmea mi-a si placut. ca au fost deschisi, ca sunt oameni prea greu de inteles de catre unii ca noi, impietriti in canoanele junglei civilizate, ca isi pun sufletul pe tava, pentru ca am aflat si ce nu vroiam sa stiu: cati metri de material intra intr-o fusta creata, cat costa, unde se face, cati copii, cati nepoti, cate necazuri. tot...sau aproape tot...

pentru ca limitarea mea de roman "civilizat" nu mi-a dat voie sa ma apropii mai mult. ei sunt cu ale lor, eu cu ale mele...

si chiar mi-au placut. cu naframele lor rosii ca focul,...cu ochii aia negri plin de vapaie, cu pletele alea ciudate facute in jurul urechilor... cu toata cultura lor, mai degraba subcultura, cum ar spune un prieten.

si in momentul in care am ajuns in fata calculatorului am cautat muzica din filmul Satra si mi-am umplut inima si mintea si creierul si capul cu acordurile alea vibrante si toata ziua am fredonat muzica pe care, poate n-o voi putea patrunde niciodata, altfel decat cu sufletul...

4 comentarii:

pheideas spunea...

diferenta intre ei si noi, e ca ei de mici invata ca totul este posibil, in timp ce noi, nu.

Ciprian D. spunea...

nu cred ca ai vrea sa te apropii mai mult de ei! te-ar tulbura!
sa-i respectam in masura in care ne respecta!
atat!

aalexandraa spunea...

sincer, m/au surprins foarte tare, de fapt m-am surprins pe mine. pentru ca mi-au placut si m-au fascinat

Radu spunea...

e ca si cum ai fi bulgar, sa zicem si ai spune ca ai cunoscut românii dupa o vizita la careva in gospodarie sau in sat. Ori noi stim bine ca exista români gospodari la sate care sunt mandri de traditii si de felul lor de viata, exista români superactivi si ultramoderni in orase care sunt in varf cu tehnologiile si lifestyle-u contemporan, exista români trantori in sate murdare care prefera bautura si delasarea, exista români agresivi si ignoranti care isi pazesc cu rautate blocurile si bucata de cartier printre gunoaie si batãi... si exista multe feluri de români si buni si rai.. In preajma unora din ei nu ti-as dori sa ajungi. Dar altii sunt de dat exemplu oriunde in lume si au suflet adevarat.

La fel e si cu tiganii.
La fel e si cu oamenii de oriunde.