marți, 1 iulie 2008

adevarat...


auzim mereu povesti despre violenta...in familie, la locul de munca, pana si pe strada. societatea noastra pare ca se lupta cu 2 cangrene: stress-ul si abuzul.

ce inseamna, insa, asta? Dexonline.ro spune ca abuzul este actiunea prin care un om exagereaza o actiune sau incalca drepturile unei alte persoane.

intamplator am ajuns azi pe un forum care m-a cutremurat, unde discutau femei abuzate, oameni care au avut o singura vina: aceea de a iubi un om nedemn, care in timp s-a transformat in fiara.
(http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?
TOPIC_ID=50869&whichpage=5)

citesc printre altele:

Fetelor, eu am trait ani de zile cu bataie. Este o umilinta pe care nu o pot descrie in cuvinte simple. Dupa ce primesti o palma sau mai multe, ajungi sa te uiti in oglinda si iti spui singura....oare de ce ???? De ce mie ? Unde am gresit ? Si de multe ori ma intrebam daca ma doare mai mult obrazul sau urechea care a primit palmele sau sufletul......!! Si stiti ceva ...?? Ma dureau amandoua !
Nu doresc nimanui sa treaca prin asa ceva !! Am suportat multi ani asta ! Ne-am despartit o data, si m-am impacat cu el pentru ca am fost convinsa ca nu o sa ma mai loveasca...dar dupa o vreme a luat-o de la capat. Si dupa ce ma batea, mergeam disperata la baie sa pun apa rece sa nu cumva sa imi ramana semne ca a doua zi mergeam la serviciu si NU VOIAM sa ma vada nimeni cu vreun semn ! Au fost si zile de vara in care am purtat maneca lunga...mi se vedeau urmele pe brate !

sau:

"
am avut si eu un prieten cu care a fost dragoste mare dragoste mare. Mama lui imi spunea ca nu l-a mai vazut niciodata atat de indragostit.
Si eu eram foarte indragostita. Pot sa zic ca era prima oara cand eram indragostita cu adevarat. Atat de indragostita incat sa imi doresc un copil de la el.
Era ingrozitor de gelos si imi facea scene de gelozie zilnic. Dar in acelasi timp era incredibil de tandru si imi scria niste emailuri de ma topeam, iar cand eram in bratele lui nu imi mai pasa de nimic pe lume. (...)
Dupa vreo 9 luni mi-a tras prima palma de mi s-au spart niste vase la ochi. Eram si insarcinata in luna a treia desi ne ferisem.
Motivul: cand facusem dragoste, eu avusesem orgasm si el nu (desi invers se intamplase destul de des). Asa ca a incercat sa ma tina de maini ca sa oblige sa facem dragoste din nou, iar eu mi-am permis sa il "imping" de pe mine. Mi s-a facut o frica de m-am inchis in baie. (....)
Totul a culminat pe la 7 luni jumate de sarcina. Cand m-a trezit la 5 dimineata si a inceput sa ma bata. Mi-a dat vreo doua reprize de 20 de palme peste fata, cap, ceafa... (si avea mam grea) S-a suit in picioare pe pat si mi-a dat picioare in coapse si in sold. A reluat palmele. Ma strangea de maini ca sa ma tina.
Pe moment nu imi amintesc durere, doar o senzatie de stupoare la ceea ce mi se intampla si incercarea mea de a-mi proteja burta si a-l calma.
Bilantul a fost un ochi vanat, hematoame pe brat si pe umar, julituri pe cap, pe ceafa. Mi s-a umflat toata jumatea de cap pe care mi-a lovit-o de ziceai ca sunt de la circ. Hematoamele au aparut mai tarziu, cand incepeam deja sa ma vindec.
"

si destainuirile de acest gen continua de-a lungul a 19 pagini........ femei care se incurajeaza unele pe altele, femei care isi plang de mila, care sunt infricosate, disperate, femei care nu au gresit cu nimic pentru ca drumul lor sa se intersecteze cu al unui monstru.

tindem sa spunem ca e vina lor, ca nu sunt capabile sa puna punct si sa-i dea nenorocitului peste bot, insa mecanismul psihologic este mult mai subtil si mai profund...pentru ca nimeni nu ajunge aici de buna voie, sau pentru ca e masochist.


femeia e prinsa intr-o plasa magica....paianjenul, sub stindardul iubirii eterne, vesnice, tese o lume frumoasa, menita sa orbeasca victima, care isi vede toate visele implinite. e minunat sa observe ca intr-adevar conteaza pentru cineva, ca sunt iubite cu adevarat pentru ceea ce sunt.

insa iubirea posesiva, sufocanta se transforma treptat intr-un calvar si pas cu pas insusi sentimentul acesta minunat devine unealta iadului care o tine tintuita intr-un cosmar fara sfarsit. femeia abuzata se remarca printr-un profil simplu de trasat: este descurcareata, iubitoare, capabila de o mare si profunda compasiune. de aici, din aceste calitati, insa, ii vine sfarsitul, pentru ca insusi calaul apeleaza la ele, in momentele de "regret", iar ea din iubire, din mila, dintr-un sentiment acut de vinovatie, din compasiune ii acorda intelegerea si iertarea..

..
pentru ca data viitoare lovitura sa fie si mai cutremuratoare, experienta si mai neagra.....

cand doi oameni care se iubesc se intalnesc, insusi bunul Dumnezeu rade...pentru ca sentimentul asta e capabil sa aduca lumina intr-o noapte de deziluzie de disperare si de suferinta, insa cand iubirea se transforma in obsesie si boala distruge orice farama de umanitate.....de suflet......si lasa traume imposibil de vindecat......

3 comentarii:

Quasimodo spunea...

Bună. Sunt sculptor şi fac promoţie unei Reviste online. Am organizat un "Concurs Literar" pe paginile acelei reviste şi, pentru că dumneata scrii foarte frumos, te invit să participi la acest concurs!
Pentru mai multe detalii intră pe contul meu de blogger!
Îmi cer scuze daca am inoportunat.
Quasimodo.

aalexandraa spunea...

multumesc foarte mult pentru invitatie. o sa o onorez cu multa, multa placere.

Andrei spunea...

facand o abstractie de la ce ai zis, si fara vreo tenta misoginistica uneori si femeile lovesc barbatii chiar daca poate de putine ori fizic. se pare ca o alta cangrena a societatii noastre e placerea de a provoca durere